Galaxy Airways


H Galaxy Airways [κωδικοί 9G / GLX] ιδρυθήκε το 1999 από την αλιευτική εταιρεία Ξιφίας Α.Ε, που είχε συμμετοχή 75%. Γενικός υπεύθυνος ήταν ο κ. Κοκμοτός. Ξεκίνησε την αναζήτηση πιλότων τέλη Ιουνίου και τις πτήσεις απο την Καβάλα, την 31η Αυγούστου του 1999 με ένα Boeing Β737-430 (SX-BFV) μισθωμένο από την Flightlease. Τον Μάρτιο του 2000 απασχολούσε συνολικά 60 άτομα (ανάμεσα τους 5 μηχανικούς, 8 ιπτάμενο προσωπικό και 16 άτομα προσωπικό καμπίνας). Λόγω της οικονομικής πολιτικής της, με πολύ χαμηλούς ναύλους κατάφερε να μεταφέρει μέχρι το τέλος του έτους περίπου 140.000 επιβάτες. Σε αυτό συνέβαλε βεβαίως (έστω και κάπως περιορισμένα) και η προσθήκη ενός 2ου αεροσκάφους, ενός Boeing B737-5K5 (SX-BFP), το οποίο ειχε μισθώσει από την DEFAG και προστέθηκε στον στόλο στις 12.12.1999.

Τον Σεπτέμβριο του 2000 η εταιρεία ανακοινώνει ότι σταματάει πλέον τις προγραμματισμένες πτήσεις (στο τέλος της παρουσίασης υπάρχει λίστα) και οτι ξεκινάει τις πτήσεις τσάρτερ. Ο αγγλικός tour operator Golden Sun Holidays αγόρασε το 43% της Galaxy στις αρχές Οκτωβρίου 2000, αυξάνοντας το κεφάλαιο έτσι σε 3 δις δραχμές. Σε μια προσπάθεια εξάπλωσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας της, τέλη Νοεμβρίου 2000 υπέγραψε συμφωνία με την Pacific Airlines από το Βιετνάμ, για να εκτελεί για λογαριασμό της καθημερινές πτήσεις ανάμεσα στην Σαιγκόν, το Ανόι, την Ταιπέι και την Ταιβάν. Είναι άγνωστο αν τελικά έγινε έστω και μια πτήση. Υπάρχουν πληροφορίες ότι μάλλον είχε αρχίσει να τις εκτελεί με ένα B737-2Y5Adv (5B-DBF) το οποίο είχε τα χρώματα της Βιετναμέζικης εταιρείας.


Στις 05.05.2000 η εταιρεία πρόσεθεσε το τρίτο της αεροσκάφος, ένα Boeing B737-4Q8 (SX-BFA) στον στόλο. Στις 31.05.2001 η ΥΠΑ ανέκλησε την άδεια εκμετάλλευσης της Galaxy λόγω των χρεών της εταιρείας, ενώ είχαν ακουστεί (ανεπιβεβαίωτα) αιχμές για αυξανόμενα τεχνικά προβλήματα. Το SX-BFP πήρε τέλη Αυγούστου το νεο λίβερι του ομίλου της Hapag LloydTUI, κρατώντας το ελληνικό νηολόγιο για μια εβδομάδα.

Στις 5 Νοεμβριου 2001 η εταιρεία η οποία υπήρχε πλέον υπό καθεστώς περιορισμένης επιχειρησιακής ικανότητας (λόγω της ανάκλησης της άδειας από την ΥΠΑ) ανακοινώνει οτι προσανατολίζεται στην αλλαγή του ιδιοκτησιακού της καθεστώτως και αποχώρηση από την Ξιφίας Α.Ε..

Η Ξιφίας Α.Ε. αναφορικά με την ανάκληση της άδειας από την ΥΠΑ είχε ανακοινώσει ότι «ποτέ και σε κανέναν έλεγχο από τις αρμόδιες υπηρεσίες δεν είχαν εντοπιστεί τεχνικά προβλήματα με τα αεροσκάφη». Διέψευσε τις φήμες που ήθελαν ένα αεροσκάφος να έχει κατασχεθεί προσωρινά το 2000 απο τις γερμανικές αρχές λόγω χρεών.

Τελικά τα σχέδια δεν πραγματοποιήθηκαν, γιατί ανάμεσα στα άλλα η Galaxy διεκδικούσε ποσό από την εκκαθάριση του μέρους που αφορούσε την δραστηριότητα των τακτικών πτήσεων, μεγαλύτερο από τη συμμετοχή της Ξιφίας Α.Ε. στην εταιρεία (παρά το γεγονός ότι υπήρχαν στοιχεία μόνο για το 1999, μιας και για το 2000 και λογικά και για το 2001 δεν είχαν τελειώσει οι σχετικοί έλεγχοι, οπότε δεν μπορούσε η Ξιφίας Α.Ε. να αναφέρει κάτι σχετικό). Τέλη 2001 η εταιρεία έπαψε να υπάρχει.


Η Galaxy Airways είχε εκτελέσει πτήσεις (προγραμματισμένες και charter) από Καβάλα, Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Κέρκυρα, Πρέβεζα προς: Μόναχο, Βερολίνο, Κολωνία, Στουτγκάρδη, Ντύσσελντορφ, Νυρεμβέργη, Παρίσι, Βασιλεία, Μάντσεστερ.

Με τα χρώματα της εταιρείας πέταξαν τα ακόλουθα αεροσκάφη: