EuroAir


H EURO AIR Ltd [Κωδικοι 6M / EUP, διακριτικό κλήσης Eurostar] ιδρύθηκε το 1992 ως εταιρεία συντήρησης μικρών αεροσκαφών γενικής αεροπορίας. Το 1995 η εταιρεία πήρε άδεια εκμετάλευσης για μικρά αεροσκάφη, που της επέτρεπε να εκτελεί αεροδιακομιδές ασθενών, μεταφορές επιβατών, ταχυδρομείου, και εμπορευμάτων. Αρχικά εκτελούσε ναυλωμένες πτήσεις κυρίως για επιχειρηματίες. Κατείχε άδεια Αερομεταφορέα (AOC) σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία JAR-OPS1 και διέθετε TRTO με έγκριση για εκπαίδευσης πληρωμάτων από την EASA. Το τμήμα συντηρήσης αεροσκαφών ήταν εγκεκριμένο από την Ευρωπαϊκή Αεροπορική Αρχή (EASA) σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Ρart 145. Επίσης η EuroΑir ήταν πλήρης μέλος τις Ένωσης Ευρωπαϊκών Αεροπορικών Εταιρειών και η μοναδική Αεροπορική Ελληνική εταιρεία με πιστοποιητικό ποιότητας ISO 9001. 
Μέχρι το 2002 πετούσε με διάφορα αεροπλάνα, αλλά κυρίως με PIPER PA.31 350 NAVAJO CHIEFTAIN. Εκείνο το έτος εξαγορασε την εταιρεια ΤΕΑ (TransEuropean Airlines) εντάσσοντας το αεροσκάφος της εταιρείας, ένα EMBRAER 110P2 BANDEIRANTE (SX-BNL) στον στόλο της. Με την ένταξη του αεροσκάφους εγινε και η μετατροπή της άδειας εκμετάλλευσης που επέτρεπε στην εταιρεία την μεταφορά περισσότερων επιβατών. Εκείνη την εποχή είχε και 2 ελικόπτερα στον στόλο της (λεπτομέριες στη λίστα στο τέλος). Στις 4 Νοεμβρίου 2004 η BAe Systems ανακοίνωσε ότι έκλεισε συμφωνία με την εταιρεία για τη μίσθωση τριών BRITISH AEROSPACE ATP. Το πρώτο έφτασε νωρίτερα από την ανακοίνωση της BAe Systems, και δη τέλη Σεπτεμβρίου στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Το αεροσκάφος αυτό (αρχικά σαν G-MANM και μετά SX-BTK) πέρα από κάποια δοκιμαστικά run ups δεν έκανε καμμία πτήση για την εταιρεία και την άφησε αρχές 2005. Τα άλλα δύο αεροσκάφη (G-MANG και G-MANO) δεν παραδόθηκαν ποτέ. Ο λόγος ήταν ότι η εταιρεία αντιμετώπιζε οικονομικές δυσκολίες και η ΥΠΑ δεν ήταν πρόθυμη να κάνει αλλαγή στην άδεια εκμετάλλευσης. Το SX-BNL είχε σταλεί στις αρχές του έτους στο Kemble για συντήρηση και δεν γύρισε ποτέ, μιας και η εταιρεία δεν ήταν σε θέση να την πληρώσει. Αυτό το αεροσκάφος χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα από την πυροσβεστική του αεροδρομίου για ασκήσεις, «φορώντας» και ένα δεύτερο νηολογιο, το ταιριαστό G-FIRE
Η εταιρεία συνέχιζε τις σποραδικές ναυλωμένες πτήσεις της με τα μικρότερα αεροσκάφη της. Το καλοκαίρι του 2006 άρχισε να εκτελεί τσάρτερ δρομολόγια μεταξύ Αθήνας και Σκιάθου, με κάποια σχετική συχνότητα χρησιμοποιώντας ένα από την Κροατία μισθωμένο Let-410 (9A-BTC). Η μίσθωση κράτησε ίσα ίσα για το καλοκαίρι και γύρισε σύντομα πίσω. Τον Μάρτιο του 2007 η εταιρεία παρέλαβε ενα πρώτο McDONNELL DOUGLAS MD-83 (SX-BEU) με το οποίο εκτελούσε τσάρτερ πτήσεις για την ελληνοεσθονική JPAir (η οποία πάλι εκτελούσε τις πτήσεις αυτές για άλλες εταιρείες!), ενώ τον Ιούλιο του ίδιου έτους παρέλαβε ένα ακόμα McDONNELL DOUGLAS MD-83 (SX-BEV) το οποίο πέταξε αποκλειστικά ναυλωμένο από τη HellasJet (η οποία εκτελούσε με αυτό πτήσεις και για την Olympic Airlines). Την συντήρηση του πρώτου την ανέλαβε η EAS, ενώ για το SX-BEV είχε κλειστεί συμφωνία με την SAS στο Malmö! Σε αυτό το στάδιο η εταιρεία σκόπευε να εντάξει άλλα 3 αεροσκάφη ίδιου τυπου. Σύντομα η εταιρεία αντιμετώπιζε και πάλι προβλήματα ρευστότητας. Το SX-BEU σε κάποια φάση πήγε στο αεροδρόμιο Arlanda για συντήρηση και έμεινε όλο το χειμώνα του 2008. 

Στα μέσα Ιανουαρίου 2009 η εταιρεια σταμάτησε τις πτήσεις, επιβεβαιώνοντας τις φήμες που κυκλοφορουσαν από τις αρχές του καλοκαιριού του 2008. Η ΥΠΑ ανακάλεσε την άδεια εκμετάλλευσης της εταιρείας στις 16.03.2009 και από τότε δεν έγινε γνωστή κάποια προσπάθεια επανέναρξης εργασιών της εταιρείας.

Η εταιρεία εκτέλεσε με το MD-83 πτήσεις από Αθήνα, Ηράκλειο, Ρόδο προς: Μόσχα, Αττάλεια, Φάρο, Βιέννη, Ρώμη, Στοκχόλμη, Βερόνα, Πράγα, Ζυρίχη, Βάστερας, Βρυξέλλες, Μάντσεστερ, Στρασβούργο, Μαδρίτη, Σάννον, Μιλάνο, Κολωνία, Ντύσσελντορφ, Τουλούζη (για λογαριασμό της Aegean Airlines), Παρίσι, Μπέργκαμο, Σαρλερουά και αλλού.

Με την εταιρεία πέταξαν τα ακόλουθα αεροσκάφη.