Axon Airlines



H AXON Αεροπορική Α.Ε. [Κωδικοί XN AXO] ιδρύθηκε στις 18 Μαρτίου του 1999 και ήταν θυγατρική της AXON Holdings Inc. Αρχικά ήταν να ονομαστεί Cosmos Airlines, αλλά τελικά δεν έγινε λόγω της ύπαρξης μιας εταιρείας με αυτό το όνομα στη Γερμανία. Η εταιρεία ξεκίνησε τις πτήσεις με 2 Βoeing B737-7K9, μισθωμένα απο την Bavaria. Τα αεροσκάφη ήρθαν στις 07.06.1999 (SX-BLT) και 11.06.1999 (SX-BLU), ενώ ήταν τα πρώτα Β737-700 που νηολογήθηκαν ποτέ στην Ελλάδα. Η πρώτη πτήση έγινε στις 26.06.1999. Το συμβόλαιο για την συντήρηση των αεροσκαφών η εταιρεία το έκλεισε το ίδιο καλοκαίρι με την Sabena Technics και ήταν διάρκειας 5 ετών και συμπεριελάμβανε μεταξύ άλλων συντήρηση κινητήρων, βασική συντήρηση αεροσκαφών και εξαρτημάτων, μηχανολογικές εργασίες και διαχείριση του στοκ ανταλλακτικών για την εταιρεία. 
Το καλοκαίρι του 1999 εδωσε 3 σταθερές παραγγελείες για Β717 απευθείας στην Boeing, και σκόπευε να μισθώσει άλλα 2 του ίδιου τύπου από τηνPembroke Capital, ενώ στα αρχικά σχέδια περιλαμβάνονταν και σκέψεις για το μεγάλωμα του στόλου κατά 3 ακόμη Β737-700, επίσης με απευθείας παραγγελείες στην Boeing.
Την άνοιξη του 2000 η Axon εκδηλώνει ενδιαφέρον εξαγοράς της Olympic Airways, ταυτόχρονα με άλλες 2 μη ελληνικές εταιρείες. Τον Σεπτέμβριο του 2000 η εταιρεία δίνει παραγγελίες για 4 Embraer ERJ-145 + 2 option, ενώ τον επόμενο μήνα αλλάζει και μετατρέπεται σε 4 αεροσκάφη, 3 σε άμεση παράδοση και άνα στα τέλη του 2001. Τον Μάρτιο του 2001 παραλαμβάνει ένα B737-42C (SX-BLM) και τον Απρίλιο ένα B737-4Y0 (SX-BLN) και με αυτά αρχίζει να κανει και ναυλωμένες (charter) πτήσεις. Στις 5 Ιουνίου παρέλαβε 2 ΕRJ-145LU (SX-BLO και SX-BLP) ενώ το τρίτο (SX-BLR) ένα μήνα αργότερα. Στις 07.09.2001 μίσθωσε για ενα μήνα περίπου ένα Airbus A300B4-103 (V5-TTT). Ενα B737-42C (PH-BPF, cn 24813/2062) ήταν να παραδωθεί αρχές Δεκεμβρίου 2001, κάτι που δεν έγινε ποτέ, ενώ το αεροσκάφος είχε πάρει ήδη τα χρώματα της εταιρείας, διατηρόντας ακόμα το ολλανδικό νηολόγιο του.
Τον 'Αυγουστο του 2001 έφτασε μια ανάσα από την απόκτηση της Ολυμπιακής, μιας και είχε συμφωνηθεί ανάμεσα στην εταιρεία και στο Δημοσιο η υπογραφή ενος MoU (Memorandum of Understanding) για τον επόμενο μήνα, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία δήλωνε ότι χρειάζεται 3 μήνες περίπου μέχρι να συμφωνηθούν οι λεπτομέριες, κυρίως αυτές που αφορούσαν τα εργασιακά θέματα της Ολυμπιακής. Στις 16.11.2001 σταματάνε όμως οι συνομιλίες με το Δημόσιο επίσημα, διότι η Axon χρωστούσε 1,3 εκ$ για υπηρεσίες εδάφους στην Ολυμπιακή, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών.






Στις 30 Νοεμβρίου 2001, η εταιρεία ανακοινώνει ότι σταματά κάθε πτητικό έργο άμεσα, επικαλούμενη τη νέα κατάσταση πραγμάτων μετά το τρομοκρατικό χτύπημα της 9ης Σεπτεμβρίου, η οποία ήταν η αιτία για την οικονομική δυσπραγία της εταιρείας. Την επομένη κιόλας μέρα το πρώτο αεροσκάφος (SX-BLT) ειχε φτάσει για αποθήκευση στις Βρυξελλες. 
Βέβαια, μετά τις 2 ημερομηνίες του Νοεμβρίου που αναφέρθηκαν πιο πάνω, λέχθηκαν πολλά περί συνομοσιών κατά της Axon μιας και στην πραγματικότητα (βάσει πληροφοριών εκ των έσω) η εταιρεία δεν χρωστούσε, αλλά και απειλών από „άγνωστες πηγές“ για την σωματική ακεραιότητα υψηλά ιστάμενων προσώπων της εταιρείας (και των οικογενειών τους), αλλά ποτέ δεν αποδείχθηκε κάτι.

Η Axon εξυπηρετούσε από τη βάση της στην Αθήνα, (και για τις ναυλωμένες απά Ηράκλειο και Ρόδο) προορισμούς εξωτερικού κυρίως προς Βρυξέλλες, Ρώμη, Παρίσι, Μόναχο, Μάντσεστερ (με τα Boeing) ενώ με τα Embraer
 εξυπηρετούσε πτήσεις εσωτερικού, προς Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη, Χανιά, Κάρπαθο, Σάμο, Σαντορίνη και Μύκονο.

Τα ακόλουθα αεροσκάφη πέταξαν με την AXON
 Airlines: