Apollo Airlines


H Apollo Airlines [ Κωδικοι K6, PJ / AOA] ιδρυθήκε το 1994. Η εταιρεία πρωτοτύπησε (έστω και άθελα της) όταν αλλάχθηκε ο κωδικός ΙΑΤΑ απο PJ σε K6 (κάτι για το οποίο δεν μαθεύτηκε γιατί), ενώ ο κωδικός ICAO ήταν ο ίδιος με την εταιρεία Alcon Servicios Aereos με εδρα το Μεξικό που προυπήρχε της Apollo, ενώ λειτουργεί ακόμα και σήμερα! Κάτι τέτοιο συμβαίνει σπάνια, και αυτή είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις. Η εταιρεία πήρε την άδεια εκμετάλλευσης Α' Κατηγορίας στις 24 Μαρτίου 1994, αλλά τις πτήσεις τις ξεκίνησε έναν ολόκληρο χρόνο αργότερα, τον Μάρτιο του 1995, χρησιμοποιόντας ένα Airbus Α300Β4-203 (SX-BAY, cn 208), το οποίο είχε παραλάβει στις 4 του ίδιου μήνα. Στις 01.05.1995 παρέλαβε το δεύτερο της αεροσκάφος, ίδιου τύπου με νηολόγιο SX-BAZ (cn 210), ενώ την 12.12.1995 παρέλαβε το 3o της (SX-BFI, cn 204), επίσης ίδιου τύπου. Με το πέρασμα της θερινής περιόδου η εταιρεία είδε ότι με ναυλωμένες πτήσεις δεν γέμιζαν τα αεροσκάφη. 'Ετσι από τα τέλη του 1995 άρχισε να εκτελεί και προγραμματισμένα (τακτικά) δρομολόγια. Από το καλοκαίρι του 1996 είχε βγάλει περιοδικό με το όνομα Apollorama. Εκείνη την περίοδο άρχισε να ψάχνει και για νέα αεροσκάφη, με μικρότερη χωρητικότητα, με τα οποία θα εκτελούσε τα τακτικά κυρίως δρομολόγια. Κάποιες πηγές αναφέρουν ότι η εταιρεία ήθελε να αποκτήσει 3 αεροσκάφη τύπου McDonnell Douglas MD-83, κάποιες άλλες μιλάνε για 4 αεροσκάφη του τάπου. Γεγονός είναι ότι δεν έγινε ποτέ κάποια κίνηση απόκτησης τους, μιας και στις αρχές Νοεμβρίου 1996 η ΥΠΑ ανεκάλεσε την άδεια λειτουργείας (AOC) της εταιρείας, με επίσημη αιτιολογία τα μεγάλα χρέη της απέναντι στην France Sogerma που είχε αναλάβει την συντήρηση των αεροσκαφών. Το ειρωνικό στην υπόθεση ήταν ότι μολις είχαν τελειώσει οι προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης και των 3 αεροσκαφών. Το SX-BFI επεστράφη στις 07.11.1996 στον ιδιοκτήτη του, ING Aviation Lease Ltd, ενώ στις 01.12.1996 επεστράφησαν τα SX-BAY και SX-BAZ στην Airbus, από την οποία τα ειχε μισθώσει η Apollo. Η επίσημη πράξη λήξης του κύκλου εργασιών της εταιρείας επήλθε στις αρχές του 1997, ενώ γινόταν ακόμα προσπάθειες για τη σωτηρία της.

Κατά γενική ομολογία, το livery της Apollo ήταν μεν από τα πιο λιτά, αλλά χαρακτηρίστηκε από τα πιό όμορφα σε κυρίως ελληνικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο και χαρακτηρίστηκε άμεσα σχεδόν με το κλείσιμο της εταιρείας κλασικό.

Τα ακόλουθα αεροσκάφη πέταξαν με την Apollo Airlines: