A.M.E. - Αεροπορικαί Μεταφοραί Ελλάδος



H «Α.Μ.Ε.» (Αεροπορικαί Μεταφοραί Ελλάδος) ιδρύθηκε στις αρχές του 1947. Εκείνη την χρονιά η Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας (ΔΠΑ - πρόδρομος της σημερινής ΥΠΑ) έδωσε ταυτόχρονα άδειες και στην ΕΛΛ.Α.Σ. και την ΔΑΙΔΑΛΟΣ (μια κίνηση που θα αποδεικνύονταν μοιραία για τα ελληνικά αεροπορικά δρώμενα της εποχής, τέσσερα μόλις χρόνια πιο μετά), ανεβάζοντας τον αριθμό των αεροπορικών εταιρειών στις τέσσερις. Τα κεφάλαια που χρησιμοποιήθηκαν ήταν καθαρά ιδιωτικά. Άρχισε να εκτελεί δρομολόγια το 1949 με ένα μετασκευασμένο οκταθέσιο AVRO 652A ANSON I υπό στοιχεία νηολογίου SX-BDA το οποίο είχε παραλάβει στις 24.03.1949, και ένα δεκαεπταθέσιο Junkers JU-52b υπό στοιχεία νηολογίου SX-CBA. Tον Αύγουστο του ίδιου έτους παρέλαβε ακόμη ένα JU-52, αυτή την φορά ένα JU-52/3m (cn J5614) με στοιχεία νηολογίου SX-CDA. Στις 12 Μαΐου 1950 παρέλαβε από την Τ.Α.Ε. ένα Douglas C-47A-90-DL Skytrain (DC-3) με στοιχεία νηολογιου SX-BAM (cn 20184). Ανήμερα των Χριστουγέννων του 1950 το SX-BDA αλλά και το SX-CDA καταστράφηκαν πέρα επισκευής στο Χασάνι, κατά τη διάρκεια μιας πολύ ισχυρής καταιγίδας. 



Στην οικονομικά δύσκολη μεταεμφυλιακή Ελλάδα κατόρθωσε - μετά από την παραχώρηση των δύο DC-3 από την T.A.E. που προαναφέρθηκε - να συμμετάσχει στην κατανομή δρομολογίων που αρχικά επέβαλε το ελληνικό κράτος και κατόπιν στη συγχώνευση των τριών εταιριών σε μία το 1951. 

Τα ακόλουθα αεροσκάφη συνδέθηκαν με την ιστορία της εταιρείας: