Air Greece


H Air Greece [κωδικοί JG / AGJ] ιδρύθηκε το 1994 από κρητικούς επιχειρηματίες. Την άδεια εκμετάλλευσης Α' Κατηγορίας την έλαβε στις 30 Αυγούστου 1994, ενώ η πρώτη πτήση ήταν στις 16 Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους. Είχε ως βάση της το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, ενώ μέχρι τον Σεπτέμβριο του 1995 είχε μεταφέρει 121.000 επιβάτες με τα δύο ATR72-202 με τα οποία ξεκίνησε, και ανέφερε πωλήσεις $ 9.000.000 (ποσό εποχής). Το πρώτο ήταν το SX-BAO cn 326, το οποίο το παρέλαβε στις 17 Ιουνίου 1994 και το δεύτερο είναι ήταν το SX-BAP, cn 330, το οποίο παρέλαβε στις 29 Ιουνίου. Και τα δύο ήταν μισθωμένα από την TAT Leasing. Λόγω του τύπου του αεροσκάφους που χρησιμοποιούσε, ήταν άμεσος ανταγωνιστής της Olympic Airways. Τον Οκτώβριο του 1995 σκόπευε να εντάξει στον στολο της άλλο ένα αεροσκάφος, ίδιου τυπου, το οποίο το ενέταξε τελικά στις 23 Απριλίου του 1997 (SX-BFK, cn 313 - αξιοσημείωτο το ότι για 5 μήνες το αεροσκάφος πετούσε με το γαλλικό του νηολόγιο, F-GKOD, μέχρι τις 26 Σεπτεμρίου 1997, όπου και πήρε το ελληνικό του), προερχόμενο επίσης από την TAT Leasing. Παράλληλα τέλη του 1995 αναζητούσε συνεργάτη στην ρουμανική αγορά για επέκταση του δικτύου (με τέσσερις πτήσεις την εβδομάδα από Θεσσαλονίκη για Βουκουρέστι), με το όνομα της Air Antares να έχει ακουστεί, αλλά τα σχέδια παρέμειναν σχέδια.
Αρχές του 1999 συμμετείχε σε ένα πρόγραμμα προβολής (Europe by αir) των ευρωπαικών αεροπορικών εταιρειών στις ΗΠΑ, μαζί με άλλες 14 περιφεριακές εταιρειες. Την ιδια εποχή απαχολούσε συνολικά 177 άτομα.

Αρχές του 1999 η Minoan Lines εξαγοράζει το 51% της εταιρείας και έτσι ρέει κεφάλαιο στα ταμεία. Τον Μάιο και τον Ιούνιο του 1999 ενέταξε στον στόλο της από ένα Fokker F100 (στις 4 Μαΐου το SX-BGL, cn 11387 και στις 17 Ιουνίου το SX-BGM, cn 11476), μισθωμένα από τη γερμανική Seeschaf Leasing (αρχικά για ένα χρόνο), ενώ με αυτά εισήγαγε νέο corporate ID και χρωματισμό των αεροσκαφών, σαφώς πολύ λιγότερο εντυπωσιακό από αυτό των ATR72, που κράτησαν όμως τα παλιά τους χρώματα. Με αυτά τα αεροσκάφη η Air Greece ξεκίνησε τις πτήσει εξωτερικού. Παράλληλα, ο νέος ιδιοκτήτης προχώρησε στην παραγγελία άλλων 4 νεοκατασκευασθέντων αεροσκαφών, τυπου ATR72-212A, απευθείας στην ATR, τα οποία δεν παραδόθηκαν ποτέ, μιας και η Minoan πούλησε τέλη Οκτωβρίου το 54% της εταιρείας στην Aegean Airlines, η οποία μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου είχε αγοράσει το 96% της εταιρείας, με αποτέλεσμα την ολοκλήρωση της συγχώνευσης στις αρχές του 2000. Τα δυο Fokker F100 έφυγαν άμεσα απο τον στόλο με το τέλος της μίσθωσης (4 Μαΐου και 17 Ιουνίου αντίστοιχα), τα δε ATR72 παρέμειναν στον στόλο της Aegean μέχρι το 2003 όταν και τελείωσε και η δικιά τους μισθωση.

Το όνομα της Air Greece έσβησε οριστικά από τον ελληνικό ουρανό όταν τα (συμπληρωματικά) αυτοκόλλητα της εταιρείας, κολλημένα στα ATR που στο μεταξύ είχαν πάρει τα πλήρη χρώματα του νέου ιδιοκτήτη αφαιρέθηκαν την άνοιξη του 2001.

Η Air Greece εκτέλεσε δρομολόγια από το Ηράκλειο προς άλλα ελληνικά νησιά, αλλά και ηπειρωτικές πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ρόδο, 'Αραξο, Καβάλα, Μυτιλήνη, Ιωάννινα, Σαντορίνη, Χανιά), ενώ στο δίκτυο του εξωτερικού είχε το Βελιγράδι, Στουτγκάρδη, Κολωνία, Ντύσσελντορφ

Με τα χρώματα της Air Greece πέταξαν τα ακόλουθα αεροσκάφη: